27/10/09

28 Οκτωβρίου 1940: Όταν οι ήρωες γίνονται άνθρωποι

Απόσπασμα από το βιβλίο «Μετά την Καταστροφή, Σμύρνη – Κατοχή», της Χριστιάννας Λούπα. «Πράγματι, στα μέσα του Νοέμβρη, οι πρώτοι τραυματίες αρχίζουν να καταφθάνουν στην Αθήνα. Οι πιο σοβαρές περιπτώσεις , όπου υπήρχε δυνατότητα, με στρατιωτικά αεροπλάνα. Οι υπόλοιποι με τρένα. Η υποδοχή που τους επιφύλασσε ο κόσμος ήταν πραγματικά συγκινητική.

Ακόμα όμως πιο συγκινητική ήταν η εικόνα των φορείων που έβγαιναν ένα ένα από τα βαγόνια του τρένου, στον σταθμό Λαρίσης, πλαισιωμένα από τις νοσοκόμες του Ερυθρού Σταυρού, που έδιναν κι αυτές την μάχη τους στην πρώτη γραμμή.

Χριστέ μου! Πώς έφυγαν και πώς γύρισαν! Αυτοί ήταν που λίγες μέρες πριν έφευγαν για το μέτωπο «με το χαμόγελο στα χείλη» και τώρα να ‘τοι… Τυλιγμένοι πάνω στα φορεία με στρατιωτικές κουβέρτες, κάτωχροι, ταλαιπωρημένοι, άρρωστοι, να καίνε από τον πυρετό. Οι στρατιώτες με τα πελιδνά πρόσωπα και τα θλιμμένα μάτια. Μπορούσαμε να καταλάβουμε πως, σε μερικά φορεία, ενώ τα πόδια θα έπρεπε να σχηματίζουν δύο βουναλάκια κάτω από την κουβέρτα, σχημάτιζαν μόνο ένα…

Ο Θεμιστοκλής κι εγώ ήμασταν ανάμεσα στο πλήθος που, κραδαίνοντας ελληνικές σημαίες και τραγουδώντας τον εθνικό ύμνο, αποθέωνε τους τραυματίες. Είχε διαδοθεί η πληροφορία της άφιξης του πρώτου τρένου από το μέτωπο κι ο κόσμος έτρεξε αυθόρμητα, γεμάτος ενθουσιασμό. Άλλοι περίμεναν δικούς τους ανθρώπους, άλλοι όχι. Έτσι κι αλλιώς, όλοι οι στρατιώτες τότε ήταν «δικοί μας» άνθρωποι. Από τον Σταθμό Λαρίσης οι τραυματίες μεταφέρονταν στον Ερυθρό Σταυρό ή στο Αρσάκειο του Ψυχικού, που είχε μετατραπεί σε νοσοκομείο. Πολλές σχολές, εξ άλλου, σχολεία και ξενοδοχεία όπως του Απέργη, το Παλλάς και το Σεσίλ στην Κηφισιά, είχαν μετατραπεί σε νοσοκομεία κρυοπαγημάτων. Πενήντα καινούρια νοσοκομεία δημιουργήθηκαν κατ’ αυτόν τον τρόπο, προκειμένου να καλύψουν τις ανάγκες τω παγοπλήκτων.

Σε όλο το μήκος της διαδρομής ήταν παραταγμένη η κοσμοπλημμύρα με τις σημαίες και τις ζητωκραυγές: «Τιμή και δόξα στους ήρωες»…

…Πριν ένα μήνα ξεκίνησαν για την πραγμάτωση των μεγάλων τους ιδανικών. Πόσο περήφανοι ένιωθαν οι «ήρωες»! Γελούσαν, παραληρούσαν από ενθουσιασμό. Όλοι τούς έδειχναν, τούς θαύμαζαν, τους «ήρωες». Μα σαν έφτασαν στον τόπο της θυσίας, πλήθος θύματα ολόγυρα και το χαμόγελο έσβηνε λίγο λίγο από τα χείλη. Ναι, τότε ο καθένας έδειξε ποιος στ’ αλήθεια είναι. Πόσο λίγο ήξερε τον εαυτό του και τους άλλους γύρω του! Εκεί, στο τεράστιο σφαγείο με τους βωμούς της θυσίας, είδε ανθρώπους να σέρνονται ανήμποροι, με ανοιγμένες κοιλιές. Είδε λιωμένα κεφάλια κι αίματα χυμένα με οργή, σαν ένα πλήθος παιδιά με κόκκινα ρούχα που κυνηγούν μια μπάλα. Είδε ιδανικά να γκρεμίζονται συθέμελα και να παρασέρνονται από τη λάβα. Είδε «ήρωες» μεγάλους και τρανούς να μικραίνουν πολύ και να γίνονται άνθρωποι κι ανθρωπάκια. Είδε προσωπεία να πέφτουν και να καταπατιούνται αλύπητα. Είδε σκισμένα λάβαρα και ποδοπατημένες σημαίες, σαν την καταρρακωμένη καρδιά του. Είδε τη σκιά του θανάτου ν’ απλώνεται πάνω από τα πεδία των μαχών και να στρατολογεί ψυχές Ελλήνων και Ιταλών χωρίς καμία απολύτως διάκριση. Κι όσο οι μέρες περνούσαν τόσο οι «ήρωες» λιγόστευαν και λιγόστευαν…

Κανένα μάτι δεν έμεινε στεγνό με το θέαμα. Όσο κι αν προσπαθούσα να κάνω τη γενναία, ένας κόμπος μ’ έπνιγε συνέχεια στο λαιμό και τα μάτια μου δεν σταμάτησαν να τρέχουν. Ήμασταν στην αρχή της Σταδίου. Ανάμεσα στα αλαλάζοντα πλήθη, τα νοσοκομειακά αυτοκίνητα, το ένα πίσω από το άλλο, άνοιγαν δρόμο, σχηματίζοντας πομπή. Ο κόσμος είχε κολλήσει επάνω στα οχήματα, προσπαθούσε να δει μέσα, πέταγε λουλούδια, ήθελε να τους αγγίξει, να τους αγκαλιάσει.

Κι όμως, εκεί μέσα εκείνοι αργοπεθαίνανε…

Παρ’ όλο τον ενθουσιασμό και τις ζητωκραυγές, που οπωσδήποτε ήταν ο ελάχιστος φόρος τιμής που μπορούσαμε να αποτίσουμε σ’ εκείνα τα παλικάρια, η πομπή έμοιαζε να ξεχειλίζει από θλίψη, σαν νεκρώσιμη ακολουθία. Ντρεπόμουν για τις σκέψεις μου, τη στιγμή που ο περίγυρός μου ξεχείλιζε από χαρά, μα λυπόμουν τόσο! Σπάραζε η καρδιά μου σαν φανταζόμουν πως θα μπορούσε εκεί μέσα να είναι το παιδί μου, ο αδερφός μου ή ο άντρας μου. Ένα μεγάλο ερωτηματικό βασάνιζε την ψυχή μου: Γιατί τόσο αίμα; ΓΙΑΤΙ; Τα υψηλά ιδεώδη και οι μεγάλες ιδέες, έτσι κι αλλιώς, παραμένουν ανενεργά χωρίς την ανθρώπινη ζωή. Αργά προχωρούσε η πομπή, τα νοσοκομειακά αυτοκίνητα πανομοιότυπα. Εμείς αποθεώναμε κι εκεί μέσα υπήρχαν άνθρωποι σακατεμένοι, ακρωτηριασμένοι, ετοιμοθάνατοι, αναίσθητοι και πεθαμένοι, μέσα στη δυσοσμία της γάγγραινας και την πνιγηρή μυρωδιά του αίματος από τις ανοιχτές πληγές. Τόσο ήμουν συγκινημένη, που ούτε ένα «ζήτω» δεν μπόρεσα ν’ αρθρώσω, ούτε το «Κορόϊδο Μουσσολίνι» να τραγουδήσω. Το μόνο που έκανα ήταν να σκουπίζω τα μάτια μου με το ένα χέρι και να κρατάω τη σημαία με το άλλο. Εγώ, που τόσα είχαν δει τα μάτια μου…»

ΟΡΘΟΔΟΞΗ ΜΑΡΤΥΡΙΑ (Νοέμβριος 2009)

Τα προεόρτια των Χριστουγέννων

Από τις 15 Νοεμβρίου αρχίζει μια προπαρασκευαστική περίοδος, το λεγόμενο "σαρανταήμερο των Χριστουγέννων", όπως απλά ονομάζεται, προκειμένου κάθε χριστιανός να προετοιμασθεί για την υποδοχή της μεγάλης γιορτής της Γεννήσεως του Χριστού. Η προετοιμασία αυτή είναι απαραίτητη για την υποδοχή και πνευματικό εορτασμό της θείας Ενανθρωπήσεως, γιατί μέσα στους περισπασμούς της καθημερινότητας, πολλές φορές ξεχνούμε όσα είναι αναγκαία για την αγιοπρεπή προσέγγιση του μεγάλου αυτού γεγονότος. Γιατί μπορεί να γιορτάζουμε τα Χριστούγεννα, δυστυχώς όμως μένουμε μόνο στον εξωτερικό διάκοσμο, ενώ τα σωτήρια και άγια, που εμπεριέχονται στο γιορταζόμενο μυστήριο της ημέρας, δεν εγγίζονται, με αποτέλεσμα κι αυτά να μη μας αγγίζουν. Τα άγια ψηλαφίζονται με τρόπο εσωτερικό, πνευματικό. Χρειάζεται γι' αυτό οι πνευματικές μας κεραίες να βρεθούν συντονισμένες στη συχνότητα, που εκπέμπουν τα πνευματικά γεγονότα. Από νωρίς, λοιπόν, σαν πρώτο στοιχείο της προετοιμασίας αυτής είναι η νηστεία. Η νηστεία είναι πάντοτε προπαρασκευαστική και αποβλέπει στο να ασκήσει τη θέλησή μας, ώστε να στραφεί από τα σαρκικά στα πνευματικά, από τα γήινα στα επουράνια, ώστε να ζήσει την αγάπη και τα δωρήματα του Χριστού. Η νηστεία, μέσα από την αποχή των τροφών και την αποστροφή των παθών υποβοηθεί τα μέγιστα στην προσέγγιση του σωτηρίου βιώματος των Χριστουγέννων.

Πρέπει εδώ να τονιστεί, ότι η νηστεία των Χριστουγέννων δεν έχει τον αυστηρό χαρακτήρα, που έχει η νηστεία της Aγίας και Μεγάλης Τεσσαρακοστής. Έτσι από τις 15 Νοεμβρίου μέχρι και τις 24 Δεκεμβρίου απλώνεται η χριστουγεννιάτικη περίοδος της νηστείας στην οποία καταλύονται λαδερά, εκτός Τετάρτης και Παρασκευής. Ακόμη από 15 Νοεμβρίου μέχρι 17 Δεκεμβρίου καταλύομε ψάρι τις ημέρες Σάββατο και Κυριακή. Σε μια πιο αυστηρότερη μορφή, νηστεύεται το ψάρι από 15 μέχρι 20 Νοεμβρίου, που είναι η παραμονή της εορτής των Εισοδίων της Θεοτόκου, για να μπορέσουμε πάλι και μέχρι στις 12 Δεκεμβρίου εορτή του αγίου Σπυρίδωνος, να ιχθυοφαγήσουμε τα Σάββατα και τις Κυριακές.

Η παραμονή των Χριστουγέννων είναι σε αυστηρή νηστεία, εκτός κι αν συμπέσει Κυριακή ή Σάββατο, οπότε τρώμε λαδερό φαγητό το μεσημέρι, ενώ το βράδυ τρώμε κάτι πολύ ελαφρό, λιτή τροφή, λόγω της προσελεύσεως μας στη Θεία Κοινωνία κατά τη Θεία Λειτουργία των Χριστουγέννων.

Οι πρώτες μαρτυρίες που έχουμε για τη νηστεία που προηγείται των Χριστουγέννων φθάνουν μέχρι τον 6ο αιώνα. Ο Άγιος Αναστάσιος ο Σιναΐτης, ο Νικηφόρος ο ομολογητής πατριάρχης Κων/πόλεως, ο Θεόδωρος ο Στουδίτης, καθώς και ο Θεόδωρος Βαλσαμών αναφέρονται στη νηστεία αυτή, η οποία είχε μικρή διάρκεια. Μάλιστα ο Θεόδωρος Βαλασαμών τη χαρακτηρίζει "επταήμερον". Αργότερα και σε μίμηση της Αγίας και Μεγάλης Τεσσαρακοστής επεκτάθηκε σε διάρκεια σαράντα ημερών, χωρίς να προσλάβει την αυστηρότητα της πρώτης. Εκτός της νηστείας, ένα άλλο πολύ χαρακτηριστικό στοιχείο, που κυριαρχεί στην ατμόσφαιρα της Θείας Λατρείας, είναι οι ύμνοι. Σταδιακά αρχίζουν να ψάλλονται οι χριστουγεννιάτικοι ύμνοι, που σαν στόχο τους έχουν να μας εισαγάγουν στο περιεχόμενο της εορτής. Πρέπει να γνωρίζουμε, ότι στην υμνογραφία της Εκκλησίας μας βρίσκεται καταχωρημένη ολόκληρη η θεολογική παραγωγή των θεολόγων της Εκκλησίας. Έτσι όποιος γνωρίζει τους ύμνους και εντρυφά σ' αυτούς, βιώνοντας ταυτόχρονα και το περιεχόμενο τους, είναι θεολόγος, έστω κι αν δεν έχει κάνει ειδικές θεολογικές σπουδές. Ο μακαριστός πατήρ Πορφύριος κατ' επανάληψη είχε τονίσει την ωφέλεια που είχε λάβει από τη μελέτη και την τέλεση των ιερών ακολουθιών. Ο ίδιος ήταν ολιγογράμματος. Η γνώση των ύμνων του χάριζε άνεση θεολόγου. Αυτό το γνώριζαν καλά οι υμνογράφοι Πατέρες της Εκκλησίας, που όταν θεολογούσαν, φρόντιζαν τη θεολογική τους παραγωγή μέσω των ύμνων να την θέτουν στην κατά Χριστόν οικοδομή των πιστών.

Από τον όρθρο της εορτής των Εισοδίων μέσα σε μια απερίγραπτη ατμόσφαιρα χαράς και ευφροσύνης θα ακουσθούν οι καταβασίες: "Χριστός γεννάται δοξάσατε, Χριστός εξ ουρανών απαντήσατε, Χριστός επί γης, υψώθητε. Άσατε τω Κυρίω πάσα η γη και εν ευφροσύνη ανυμνήσατε λαοί, ότι δεδόξασται". Οι Καταβασίες αυτές ψάλλονται σ' όλους τους όρθρους μέχρι στις 24 Δεκεμβρίου. Επίσης από τη λειτουργία της 26ης Νοεμβρίου θα ακούγεται και το υπέροχο μελούργημα του αγίου Ρωμανού του Μελωδού:

"Η Παρθένος σήμερον τον προαιώνιον Λόγον, εν σπηλαίω έρχεται αποτεκείν απορρήτως, χόρευε η οικουμένη ακουτισθείσα, δόξασον μετά Αγγέλων και των Ποιμένων, βουληθέντα εποφθήναι, παιδίον νέον τον προ αιώνων Θεόν". Χορεύει και σκιρτά όχι μόνο ο σύμπας κόσμος, αλλά προ πάντων η καρδιά του χριστιανού στο μελώδημα αυτό. Σταδιακά, και από την εορτή του αγίου Ανδρέου, 30 Νοεμβρίου, προστίθενται και άλλοι ύμνοι στις ιερές ακολουθίες, που σχετίζονται άμεσα με την εορτή, που όλο και πλησιάζει. Όλα τα σχετικά υμνολογήματα, Τροπάρια, Προσόμοια, Καθίσματα, Κανόνες, Αίνοι, Απολυτίκια, Κοντάκια, μιλούν για το μεγάλο γεγονός της Γεννήσεως. Τα πρωταγωνιστούντα πρόσωπα καταγράφονται σ' αυτούς με μια αφάνταστη μοναδικότητα, Μητέρα Παρθένος, Νέον Παιδίον βρίσκονται σε διαρκή πλοκή. Και ποια καρδιά δεν θα σκιρτήσει, ακούγοντας το Ιδιόμελο : "Ιδού καιρός ήγγικε της σωτηρίας ημών, ευτρεπίζου σπήλαιον, η Παρθένος εγγίζει του τεκείν. Βηθλεέμ, γη Ιούδα, τέρπου και αγάλλου, ότι εκ σου ανατέταλκεν ο Κύριος ημών. Ακούσατε όρη και βουνοί και τα περίχωρα της Ιουδαίας, ότι έρχεται Χριστός, ίνα σώση ον έπλασεν άνθρωπον, ως φιλάνθρωπος"; Αλλά και ποια χείλη δεν θα κινηθούν δοξολογικα στο άκουσμα του ύμνου: "Προεορτάσωμεν, λαοί, Χριστού τα Γενέθλια, και επάραντες τον νουν, επί την Βηθλεέμ αναχθώμεν τη διάνοια και κατίδωμεν το εν σπηλαίω μέγα μυστήριον..." Με την πυκνή σε νοήματα και ήχους υμνογραφία των ημερών αυτών, μπορεί να ζήσεις, πραγματικά την ατμόσφαιρα των Χριστουγέννων. Να ζήσεις και να αναπνεύσεις "Χριστόν τεχθέντα, Σωτήρα και Λυτρωτήν". Να ζήσεις τη χαρά της λύσεως και του δικού σου υπαρξιακού προβλήματος, εφόσον "ήνοικται πάσιν η Εδέμ..." και μαζί με την Βηθλεέμ να ετοιμάζεις και συ την προσωπική σου Βηθλεέμ, και το δικό σου σπήλαιο, για να γεννηθεί σ' αυτό ο Χριστός. Έτσι σιγοτραγουδώντας μαζί με τους ταπεινούς ψάλτες της εορτής: "Αι Αγγελικαί προπορεύεσθε δυνάμεις, οι εν Βηθλεέμ ετοιμάσατε την φάτνην, ο Λόγος γαρ γεννάται, η σοφία προέρχεται, δέχου ασπασμόν η Εκκλησία...", να συμπορεύεσαι σε ιερό συνεορτασμό.

Η Γέννηση του Χριστού δεν είναι μόνο ένα ιστορικό γεγονός, που μας το θυμίζει η αδιάκοπη ροή του χρόνου. Είναι ένα αδιάκοπο παρόν. Είναι πάνω απ’ όλα βίωμα και εμπειρία, που αποκτάται μέσα από όλα τα στοιχεία, που η Εκκλησία μας προσφέρει σ' αυτή τη σαρανταήμερη περίοδο. Έτσι οι λυτρωτικές συντεταγμένες του γεγονότος της Θείας Γεννήσεως να γίνονται προσωπικό μας απόκτημα. Και να στέκονται δείχτες πορείας προς τον εν σπηλαίω γεννηθέντα Κύριο μας Ιησού Χριστό.

21/10/09

30 ΧΡΟΝΙΑ ΙΕΡΩΣΥΝΗΣ π. ΓΕΡΑΣΙΜΟΥ



Ο πατήρ Γεράσιμος (κατά κόσμον Νικόλαος) Φραγκουλάκης γεννήθηκε το Σάββατο 9 Ιουλίου 1960, στο χωριό Πραιτώρια, της επαρχίας Μονοφατσίου, του νομού Ηρακλείου της Κρήτης.
Είναι πτυχιούχος της Πατμιάδος Εκκλησιαστικής Σχολής και της Παιδαγωγικής Ακαδημίας Μυτιλήνης.
Αδελφός της Ιεράς Μονής Αγίου Γεωργίου Επ
ανωσήφη, την Πέμπτη 12 Ιουλίου 1979 εκάρη μοναχός από τον Σεβασμιώτατο Αρχιεπίσκοπο Κρήτης κ. Τιμόθεο. Από τον ίδιο χειροτονήθηκε διάκονος,το Σάββατο 14 Ιουλίου 1979.
Ο ίδιος Αρχιερεύς τον χειροτόνησε πρεσβύτερο την Πέμπτη 28 Ιουλίου 1983. Μέχρι το 1986 υπηρέτησε ως εφημέριος της Ιεράς Αρχιεπισκοπής Κρήτης και ταυτόχρονα ως αναπληρωτής εκπαιδευτικός.
Το 1987 διορίστηκε ως μόνιμος εκπαιδευτικός σ
την περιοχή του Πειραιά όπου υπηρέτησε ως το τέλος του 1989, ασκόντας παράλληλα και τα εφημεριακά του καθήκοντα στην Ιερά Μητρόπολη Νικαίας.
Από το 1990 βρίσκεται στη Γερμανία. Στην
αρχή τοποθετήθηκε ως εφημέριος στην ενορία του Wetzlar και τα τελευταία 12 χρόνια διακονεί στην ενορία Αννοβέρου ως εφημέριος και ως εκπαιδευτικός.



ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ ΑΠΟ ΤΙΣ ΕΚΔΗΛΩΣΕΙΣ
ΓΙΑ ΤΑ 30 ΧΡΟΝΙΑ ΙΕΡΩΣΥΝΗΣ ΤΟΥ π. ΓΕΡΑΣΙΜΟΥ
(Κυριακή 18 Οκτωβρίου 20
09)

Θεοφιλέστατος Επίσκοπος Αριανζού κ. Βαρθολομαίος




Οι επίτροποι Βάιος, Μάκης, Μπάμπης και Θανάσης επί το έργον!

Οι επίτροποι στην εκδήλωση.
Στην παρέα τους προστέθηκαν ο παππούς κι ο Θοδωρής, επίτροποι κι αυτοί.



Ο φοιτητής της Ορθόδοξης Θεολογικής Σχολής του Μονάχου κ. Γιώργος Σιώμος
ανοίγει το εορταστικό πρόγραμμα καλωσορίζοντας τους παρευρισκομένους.



Ο Άγιος Αριανζού ομιλεί στην εκδήλωση.


Ο Μέγας Αρχιμανδρίτης του Οικουμενικού Θρόνου κ. Αθηναγόρας απευθύνει χαιρετισμό.



Ο Γενικός Πρόξενος Αννοβέρου κ. Δημήτριος Ιωάννου χαιρετίζει την εκδήλωση.



Ο Propst Martin Tenge απευθύνει το χαιρετισμό του.



O κ. Φοίβος Χατζημιχαήλ, Δρ. φιλολογίας αναφέρεται στο βιογραφικό του π. Γερασίμου.


Η εκδήλωση είχε και το μουσικό της μέρος.



Παρόντες και οι ιερείς των γειτονικών ενοριών.



Ο Άγιος Αριανζού κ. Βαρθολομαίος και ο εορτάζων π. Γεράσιμος.


Τα έργα των παιδιών του Κατηχητικού, με θέμα: "Ο πατέρας Γεράσιμος με τα μάτια των παιδιών" παραδίδει στον εορτάζοντα ο δάσκαλος ζωγραφικής κ. Μηνάς Κατσιρντάκης.



Ο π. Γεράσιμος προσπαθεί .... να ευχαριστήσει.


Τα παιδιά του Κατηχητικού τραγούδησαν, έπαιξαν, πείραξαν...και
κέρδισαν τις καρδιές όλων!

Ο π. Γεράσιμος με την μόνιμη σαββατιάτικη παρέα του.



Στιγμιότυπα από την δεξίωση...


... την οποία με πολύ μεράκι επιμελήθηκαν οι κυρίες της Διακονίας.


Μεταξύ των άλλων δώρων που προσφέρθηκαν στον εορτάζοντα είναι και το δώρο των παιδιών του Κατηχητικού. Αποτελείται από ζωγραφιές τους, δεμένες σε βιβλίο.
Στο εξώφυλλο γράφει: Ο πατέρας Γεράσιμος με τα μάτια των παιδιών. Μικροί ζωγράφοι - Μεγάλα έργα τέχνης. Εκδόσεις ΕΛΠΙΔΑ 2009.
Και το οπισθόφυλλο:
Ένα βιβλίο γεμάτο τρυφερότητα, αλήθειες και χιούμορ... Αφιερωμένο στον ιερέα μας ο οποίος:

αν είναι ενεργητικός τον θεωρούμε υπερβολικά κουρδισμένο
αν είναι ήρεμος, τον θεωρούμε τεμπέλη
αν έχει γκρίζα μαλλιά, τον θεωρούμε γέρο
αν είναι νέος, λέμε πως δεν έχει εμπειρία
αν θέλει να κάνει αλλαγές, τον θεωρούμε επαναστάτη
αν δεν θέλει, λέμε πως δεν παίρνει πρωτοβουλίες
αν κηρύττει κατά της αμαρτίας, τον θεωρούμε φανατικό
αν δεν το κάνει, λέμε πως είναι κοσμικός
αν υψώνει την φωνή του, λέμε πως φωνάζει πολύ
αν δεν υψώνει την φωνή του, τον θεωρούμε μονότονο
αν είναι στο σπίτι του, λέμε πως πρέπει να είναι έξω
επισκεπτόμενος Ενορίτες
αν θεαθεί στον δρόμο, λέμε πως θα πρέπει να είναι
κλεισμένος μέσα, ετοιμάζοντας το κήρυγμά του
αν επισκέπτεται τους πτωχούς, τον θεωρούμε σοσιαλιστή
αν επισκέπτεται πλούσιους, λέμε πως κάνει χατίρια
Θεέ μου, δώσε στον παπά μας υπομονή!


ΤΟ ΤΡΑΓΟΥΔΙ ΤΩΝ ΠΑΙΔΙΩΝ



10/10/09

40ό ΙΕΡΑΤΙΚΟ ΣΥΝΕΔΡΙΟ ΙΕΡΑΣ ΜΗΤΡΟΠΟΛΕΩΣ ΓΕΡΜΑΝΙΑΣ

Το διάστημα 6-9 Οκτωβρίου πραγματοποιήθηκε στο Würzburg, το 40ό Ιερατικό Συνέδριο της Ιεράς Μητροπόλεως Γερμανίας.
Στο βήμα του Συνεδρίου ο Σεβασμιώτατος Μητροπολίτης Γερμανίας κ. Αυγουστίνος.
Το γενικό θέμα τουΣυνεδρίου ήταν : "Σε τι κόσμο ζούμε; Ορθόδοξες απαντήσεις στις αναζητήσεις του σύγχρονου ανθρώπου", με ομιλητή τον Πρωτοπρεσβύτερο-Ακαδημαϊκό π. Γεώργιο Δράγα, από τη Βοστώνη. Υπήρξαν επίσης παρεμβάσεις επί διαφόρων θεμάτων, από τους συνέδρους κληρικούς. Το Συνέδριο έκλεισε με Αρχιερατική Θεία Λειτουργία, που τέλεσε ο Σεβασμιώτατος Μητροπολίτης.

9/10/09

ΕΚΛΕΙΣΕ ΤΑ 100!

Στη φωτογραφία διακρίνεται ο Παναγιώτατος Οικουμενικός Πατριάρχης Κ.Κ. Βαρθολομαίος, στην Ιερά Μονή Μπαλουκλή, στην Κωνσταντινούπολη, να συνομιλεί με την μοναχή Αλεξία, και να της εύχεται για τα 100στά γενέθλια της! Η φωτογραφία τραβήχτηκε από τον εφημέριό μας π. Γεράσιμο Φραγκουλάκη, ο οποίος ήταν παρών.