25/9/14

Ο ΑΓΙΑΣΜΟΣ ΤΟΥ ΠΑΙΔΙΚΟΥ ΣΤΑΘΜΟΥ ΤΗΣ ΕΝΟΡΙΑΣ ΜΑΣ

Την Πέμπτη 25 Σεπτεμβρίου 2014 τελέσθηκε ο Αγιασμός για το νέο σχολικό έτος 2014-2915 στν Ελληνογερμανικό Παιδικό Σταθμό "Ο Μέγας Βασίλειος" της ενορίας μας.























«Ντροπή δεν είναι να είσαι ϕτωχός αλλά να είσαι ψεύτης και ανέντιμος»

Ο Πατριάρχης στους μαθητές της Ξάνθης: «Ντροπή δεν είναι να είσαι ϕτωχός αλλά να είσαι ψεύτης και ανέντιμος»

Στους μαθητές ήταν αϕιερωμένη η δεύτερη μέρη της επίσκεψης του Οικουμενικού Πατριάρχη στην Ξάνθη. 

Ο Πατριάρχης Βαρθολομαίος το πρωί της Τετάρτης βρέθηκε στο Δημοτικό Αμϕιθέατρο, όπου συναντήθηκε με μαθητές των Λυκείων της Ξάνθης. Τον υποδέχτηκε ο Περιϕερειακός Διευθυντής Εκπαίδευσης Σάββας Μελισσόπουλος, ενώ το Δήμο εκπροσώπησε ο Πρόεδρος του Δ.Σ. Γιάννης Δρεμσίζης. 

Στην προσϕώνησή του ο Περιϕερειακός Διευθυντής Εκπαίδευσης, υποδέχτηκε τον Πατριάρχη λέγοντας ότι ήρθε στην «πόλη της καρδιάς μας», μια πόλη γεμάτη ενέργεια που ακτινοβολεί σε όλη τη χώρα ενώ έκανε ιδιαίτερη μνεία στον τοπικό Επίσκοπο σημειώνοντας ότι αποτελεί εγγυητή της συνύπαρξης των δύο πολιτισμών της περιοχής» 

Η ομιλία του Πατριάρχη

20140924_113506Παίρνοντας το λόγο ο Πατριάρχης ανέϕερε ότι η Ξάνθη και οι μαθητές της είναι ο καλύτερος αποχαιρετισμός του,  ϕεύγοντας από την περιοχή.
Απευθυνόμενος στους μαθητές με πατρική νουθεσία τους εξήγησε ότι το Πατριαρχείο της Κωνσταντινούπολης είναι ό,τι πολυτιμότερο υπάρχει, ό,τι απέμεινε ζωντανό από την παράδοση του Βυζαντίου, 1.700 χρόνια ιστορίας. «Δεν είναι μόνο ένα θρησκευτικό κέντρο αλλά από το Φανάρι εξακτινώνεται ένας υπέροχος πολιτισμός, υπό οποιοδήποτε καθεστώς» είπε.
Περιέγραψε το δύσκολα παιδικά του χρόνια στο καϕενείο του πατέρα του στην Ίμβρο ενώ έκανε αναϕορά στη θητεία του στη Θεολογική Σχολή της Χάλκης, λέγοντας ότι το κλείσιμο της Σχολής ήταν η μεγαλύτερη αδικία που υπέστη η ρωμιοσύνη. Είπε πως δεν αισθάνεται ντροπή που προέρχεται από ϕτωχή οικογένεια και πρόσθεσε με νόημα ότι «ντροπή δεν είναι να είσαι ϕτωχός αλλά να είσαι ανέντιμος και ψεύτης, να είσαι ανυπόληπτος.»
«Είναι γεγονός ότι η Ελλάδα σήμερα έχει δυσκολίες και πολλοί επιστήμονες αναγκάζονται να ξενιτευτούν», σημείωσε, «για να βρουν μια καλή θέση εργασίας, όμως αυτο στερεί τη χώρα από τους μορϕωμένους νέους ανθρώπους της» είπε και ευχήθηκε οι συνθήκες σύντομα στην Ελλάδα να επιτρέψοουν την επιστροϕή όσων ξενιτεύτηκαν.
Ακολούθησε παράσταση του Μουσικού Σχολειόυ με έργα Χατζιδάκη και ανταλλαγή αναμνηστικών.  Ο περιφερειακός Διευθυντής Εκπαίδευσης δώρισε μια υδρόγειο, με σκοπό να αναδείξει την οικουμενικότητα του Πατριαρχείου.

amen.gr

 

20/9/14

Η ΜΕΓΑΛΗ ΝΥΧΤΑ ΤΩΝ ΕΚΚΛΗΣΙΩΝ

Την Παρασκευή 19 Σεπτεμβρίου 2014 στο Αννόβερο γιορτάστηκε η ΜΕΓΑΛΗ ΝΥΧΤΑ ΤΩΝ ΕΚΚΛΗΣΙΩΝ.
Συμμετείχε και η ενορία μας. Από ώρα 6:00 το απόγευμα μέχρι τα μεσάνυχτα ο Ιερός Ναός και το Ενοριακό Κέντρο ήταν ανοιχτά. Το πρόγραμμα συμπεριελάμβανε Εσπερινό στην ελληνική γλώσσα, ξεναγήσεις και συζητήσεις.
Οι επισκέπτες παρά το βροχερό καιρό ήταν πάρα πολλοί και κατά κύριο λόγο γερμανοί.
Αξίζει να σημειωθεί πως η ερώτηση που σχεδόν το σύνολο των επισκεπτών έκανε στους ξεναγούς ήταν, αν χρειάζονται όλα τα στασίδια και τα καθίσματα που είναι στο Ναό και αν υπάρχουν στιγμές που είνα όλα γεμάτα!







19/9/14

Πότε πρέπει να είμαστε όρθιοι στον Όρθρο και τη Θεία Λειτουργία;

Κάθε Ορθόδοξη Χριστιανική Οικογένεια, και γενικότερα κάθε πιστός, πρέπει να εκκλησιάζεται και να συμμετέχει ενσυνείδητα, και όχι τυπολατρικά, στην λατρευτική ζωή της Εκκλησίας.
Κάποτε, οι Χριστιανοί ρώτησαν τον Άγιο Ιωάννη της Κλίμακος: Πότε καταλαβαίνουμε ότι η ψυχή είναι άρρωστη; 
Εκείνος απάντησε: Όταν ο άνθρωπος δεν θέλει να εκκλησιάζεται. Είναι δηλαδή σαν να έχουμε δικά μας αγαπημένα πρόσωπα που τα αγαπάμε και μας αγαπούν, και όταν τα βλέπουμε στο δρόμο, ούτε τα χαιρετούμε αλλά και ούτε πάμε σπίτι τους να τα επισκεφθούμε. Τι είδους αγάπη είναι αυτή;
Στις Εκκλησίες μας, η Κυριακάτικη Λατρεία αρχίζει με τον Όρθρο, ο οποίος διαρκεί 1:20 ώρα περίπου. Αμέσως μετά ξεκινά η Θεία Λειτουργία με την εκφώνηση του Ιερέα "Ευλογημένη η βασιλεία του Πατρός και του Υιού και του Αγίου Πνεύματος, νυν και αει και εις τους αιώνας των αιώνων, Αμήν". Την στιγμή αυτή όλοι οι πιστοί πρέπει να είναι όρθιοι. Μετά μπορούμε αν θέλουμε να καθίσουμε. Καλό θα ήταν αν δεν ξέρουμε πότε να σηκωνόμαστε και πότε να καθόμαστε, να παρακολουθούμε τους συμπροσευχούμενους αδελφούς μας.
Σε συντομία, πρέπει να είμαστε όρθιοι στα εξής σημεία του Όρθρου και της Θείας Λειτουργίας:
- Όταν διαβάζεται ο Εξάψαλμος
- Όταν ο Ιερέας διαβάζει το Ευαγγέλιο του Όρθρου και εν συνεχεία βγαίνει να το προσκυνήσουμε
- Στον ύμνο της Παναγίας "Την τιμιωτέραν των Χερουβείμ..."
- Κατά τη Δοξολογία
- Στο "Ευλογημένη η Βασιλεία"...
- Κατά τη Μικρή Είσοδο του Ευαγγελίου από τον Ιερέα
- Κατά το Ευαγγέλιο
- Κατά την Μεγάλη Είσοδο στην οποία ο Ιερέας μεταφέρει τα Τίμια Δώρα
- Κάθε φορά που ο Ιερέας δίνει την ειρήνη του Χριστού και την ευλογία με το "Ειρήνη πάσι" ή μας θυμιατίζει
- Κατά την πιο λεπτή στιγμή της Θείας Λειτουργίας που κατεβαίνει το Άγιο Πνεύμα για να καθαγιάσει τα Τίμια Δώρα, προσφωνώντας εκ του ιερέως "Τα Σα εκ των Σων, Σοι προσφέρομεν..."
- Όταν ακούμε από τον Ιερέα το "Πρόσχωμεν. Τα Άγια τοις αγίοις" όπου υψώνεται ο Αμνός (Χριστός)
- Κατά την απαγγελία του Συμβόλου της Πίστεως "Πιστεύω..."
- Κατά την απαγγελία της Κυριακής Προσευχής "Πάτερ ημών.."
- Στο "Μετά φόβου Θεού, πίστεως, και αγάπης προσέλθετε" διότι τούτη την στιγμή προσφέρεται το Σώμα και το Αίμα του Χριστού για να μεταλάβουμε, και
- Στην Απόλυση της Θείας Λειτουργίας που κάνει ο Ιερέας με το "Δι'ευχών των Αγίων Πατέρων ημών..". 

17/9/14

ΕΚΔΗΛΩΣΕΙΣ ΚΥΡΙΑΚΗΣ 28 ΣΕΠΤΕΜΒΡΙΟΥ 2014



Παρακαλούμε σημειώστε τις εκδηλώσεις που θα γίνουν στο Ενοριακό μας Κέντρο, Mengendamm 16B, 30177 Hannover,
        Θα χαρούμε να σας έχουμε μαζί μας.
    Ώρα 7:30 π.μ.  Όρθρος-Θεία Λειτουργία.                         
Ώρα 11:30 - 12:30,  Δεύτερη Θεία Λειτουργία 
Ώρα 16:00 - 17:00,  Κατηχητικό (εγγραφές)
Ώρα 17:00 - 17:30,  Παράκληση Αγίου Νεκταρίου
Ώρα 17:30 - 19:00,  Προβολή Θρησκευτικής ταινίας

Σχετικά με την δεύτερη Θεία Λειτουργία, σκοπός μας είναι να εξυπηρετηθούν και εκείνοι που εργάζονται μέχρι αργά το Σάββατο και  θέλουν να εκκλησιασθούν την Κυριακή. Ευχαρίστως συζητούμε το θέμα της ώρας αν χρειαστεί να αλλάξει!


Σας περιμένουμε!


14/9/14

ΥΨΩΣΗ ΤΙΜΙΟΥ ΣΤΑΥΡΟΥ, (Κυριακή 14. 09. 2014)

Φωτοστιγμιότυπα από την τελετή της Υψώσεως του Τιμίου Σταυρού στον ιερό ναό Τριών Ιεραρχών Αννοβέρου.


13/9/14

Hölty-Preisverleihung 2014

Το βραβείο  ποίησης Hölty απονεμήθηκε την Τετάρτη 10 Σεπτεμβρίου 2014, στην ποιήτρια Silke Scheuermann.
Η τελετή της απονομής πραγματοποιήθηκε σε Studio του NDR στο Αννόβερο.
Μεταξύ των επίσημα προσκεκλημένων ήταν και ο π. Γεράσιμος από την ενορία μας.
Ο Αρχιδήμαρχος Αννοβέρου κ. Stefan Schostok, η ποιήτρια Silke Scheuermann και ο  Δρ. κ. Heinrich Jagau διευθύνων σύμβουλος της Sparkasse Hannover.

12/9/14

Έκθεση εικόνων Αγ. Δημητρίου σε Ευαγγελικό ναό.

Την Παρασκευή 12 Σεπτεμβρίου 2014 ξεκίνησε η έκθεση εικόνων με θέμα τον Άγιο Δημήτριο, με πρωτοβουλία της Ευαγγελικής ενορίας Gartenkirche στο Αννόβερο.
Η έκθεση θα διαρκέσει έως τα τέλη Οκτωβρίου.
Στα εγκαίνια παραβρέθηκαν οι Ορθόδοξοι ιερείς της Ελληνικής και της Σερβικής ενορίας Αννοβέρου, με επικεφαλής τον αρχιμανδρίτη π. Γεράσιμο Φραγκουλάκη ο οποίος προεξήρχε στην τελετή της Αρτοκλασίας που έγινε στα πλαίσια των εγκαινίων.


Ο π. Γεράσιμος τελεί την Αρτοκλασία με την παρουσία του συνεφημερίου του π. Αλεξάνδρου και του σέρβου ιερέα π. Μίλαν.



4/9/14

ΓΙΑΤΙ Ο ΘΕΟΣ ΕΙΝΑΙ ΑΔΙΚΟΣ;


Ένας ασκητής βλέποντας την αδικία πού υπάρχει στον κόσμο προσευχόταν στο Θεό και του ζητούσε να του αποκαλύψει το λόγο που δίκαιοι και ευλαβείς άνθρωποι δυστυχούν και βασανίζονται άδικα, ενώ άδικοι και αμαρτωλοί πλουτίζουν και αναπαύονται.
Ενώ προσευχόταν ο ασκητής να του αποκαλύψει ο Θεός το μυστήριο, άκουσε φωνή που του έλεγε:
- Μη ζητάς εκείνα που δε φτάνει ο νους σου και η δύναμη της γνώσης σου.
Ούτε να ερευνάς τα απόκρυφα, γιατί τα κρίματα του Θεού είναι άβυσσος.
Αλλά, επειδή ζήτησες να μάθεις, κατέβα στον κόσμο και κάθισε σ
ένα μέρος και πρόσεχε αυτά που θα δεις, για να καταλάβεις από τη μικρή αυτή δοκιμή, ένα μικρό μέρος από τις κρίσεις του Θεού.
Θα γνωρίσεις τότε ότι είναι ανεξερεύνητη και ανεξιχνίαστη η προνοητική διακυβέρνηση του Θεού για όλα.
Ο γέροντας, όταν τ’ άκουσε αυτά, κατέβηκε με πολλή προσοχή στον κόσμο κι έφτασε σ’ ένα λιβάδι που το διέσχιζε ένας πολυσύχναστος δρόμος.
Εκεί κοντά ήταν μία βρύση κι ένα γέρικο δέντρο, στην κουφάλα του οποίου μπήκε ο γέροντας και κρύφτηκε καλά.
Μετά από λίγο πέρασε ένας πλούσιος πάνω στο άλογό του. Σταμάτησε για λίγο στη βρύση, για να πιει νερό και να ξεκουραστεί.
Αφού ξεδίψασε, έβγαλε από την τσέπη του ένα πουγκί με εκατό φλουριά και τα μετρούσε.
Όταν τελείωσε το μέτρημα, θέλησε πάλι να τα βάλει στη θέση τους. Χωρίς όμως να το καταλάβει, το πουγκί έπεσε στα χόρτα.
Έφαγε, ξεκουράστηκε, κοιμήθηκε και μετά καβαλίκεψε το άλογο κι έφυγε χωρίς ν’ αντιληφθεί τίποτα για τα φλουριά.
Μετά από λίγο ήρθε άλλος περαστικός στη βρύση, βρήκε το πουγκί με τα φλουριά, το πήρε κι έφυγε τρέχοντας μέσ’ απ’ τα χωράφια.
Πέρασε λίγη ώρα και φάνηκε άλλος περαστικός. Κουρασμένος, όπως ήταν, σταμάτησε κι αυτός στη βρύση, πήρε λίγο νεράκι, έβγαλε και λίγο ψωμάκι από ένα μαντήλι και κάθισε να φάει.
Την ώρα, που ο φτωχός εκείνος έτρωγε, φάνηκε ο πλούσιος καβαλάρης εξαγριωμένος, με αλλοιωμένο το πρόσωπο από οργή, και όρμισε επάνω του.
Με θυμό φώναζε να του δώσει τα φλουριά του. Ο φτωχός, μη έχοντας ιδέα για τα φλουριά, διαβεβαίωνε με όρκους πως δεν είδε τέτοιο πράγμα.
Εκείνος όμως, όπως ήταν θυμωμένος, άρχισε να τον δέρνει και να τον χτυπά, μέχρι που τον θανάτωσε.
Έψαξε μετά όλα τα ρούχα του φτωχού, δεν βρήκε τίποτα και έφυγε λυπημένος.
Ο γέροντας εκείνος τα έβλεπε όλα αυτά μέσα άπ’ την κουφάλα και θαύμαζε.
Λυπόταν πολύ κι έκλαιγε για τον άδικο φόνο που είδε και προσευχόμενος στον Κύριο, έλεγε:
Κύριε, τι σημαίνει αυτό το θέλημά Σου; Γνώρισε μου, Σε παρακαλώ, πώς υπομένει η αγαθότητα Σου τέτοια αδικία.
Άλλος έχασε τα φλουριά, άλλος τα βρήκε κι άλλος άδικα φονεύθηκε!
Ενώ ο γέροντας προσευχόταν με δάκρυα, κατέβηκε ο Άγγελος Κυρίου και του είπε:
Μη λυπάσαι, γέροντα, ούτε να σου κακοφαίνεται και να νομίζεις ότι όλα αυτά γίνονται τάχα χωρίς θέλημα Θεού.
Αλλά άπ’ αυτά πού συμβαίνουν, άλλα γίνονται κατά παραχώρηση, άλλα για παίδευση κι άλλα κατά οικονομία.
Άκουσε λοιπόν:
Αυτός που έχασε τα φλουριά είναι γείτονας εκείνου που τα βρήκε.
Ο τελευταίος είχε ένα περιβόλι αξίας εκατό φλουριών. Ο πλούσιος, επειδή ήταν πλεονέκτης, τον εξανάγκασε να του το δώσει για πενήντα φλουριά.
Ο φτωχός εκείνος, μη έχοντας τι να κάνει, παρακαλούσε το Θεό να κάνει την εκδίκηση. Γι’ αυτό και οικονόμησε ο Θεός και του τα έδωσε διπλά.
Εκείνος, πάλι, ο φτωχός, ο κουρασμένος, που δεν βρήκε τίποτα και φονεύτηκε άδικα, είχε κάνει μια φορά φόνο.
Μετανόησε όμως ειλικρινά και σ” όλη την υπόλοιπη ζωή του τα έργα του ήταν χριστιανικά και θεάρεστα.
Διαρκώς παρακαλούσε το Θεό να τον συγχωρέσει για το φόνο που διέπραξε και συνήθιζε να λέει:
«Θεέ μου, τέτοιο θάνατο πού έδωσα, ίδιο να μου δώσεις!».
Βέβαια, ο Κύριός μας τον είχε συγχωρέσει από την πρώτη στιγμή πού εκδήλωσε τη μετάνοιά του.
Συγκινήθηκε όμως ιδιαίτερα από το φιλότιμο του παιδιού του, το οποίο όχι μόνο φρόντιζε για την τήρηση των εντολών του, αλλά ήθελε και να πληρώσει για το παλιό του φταίξιμο.
Έτσι δεν του χάλασε το χατίρι, επέτρεψε να πεθάνει με βίαιο τρόπο – όπως του το είχε ζητήσει – και το πήρε κοντά Του, χαρίζοντας του μάλιστα και λαμπρό στεφάνι γι’ αυτό του το φιλότιμο!
Ο άλλος, τέλος, ο πλεονέκτης, που έχασε τα φλουριά κι έκανε το φόνο, θα κολαζόταν για την πλεονεξία και τη φιλαργυρία του.
Το άφησε λοιπόν ο Θεός να πέσει στο αμάρτημα του φόνου για να πονέσει η ψυχή του και να έρθει σε μετάνοια.
Με την αφορμή αυτή αφήνει τώρα τον κόσμο και πάει να γίνει καλόγερος!
Λοιπόν, πού, σε ποια περίπτωση, βλέπεις να ήταν άδικος ή σκληρός και άπονος ο Θεός;
Γι” αυτό στο εξής να μην πολυεξετάζεις τις κρίσεις του Θεού, γιατί Εκείνος τις κάνει δίκαια και όπως ξέρει, ενώ εσύ τις περνάς για άδικες.
Γνώριζε επίσης ότι και πολλά άλλα γίνονται στον κόσμο με το θέλημα του Θεού για λόγους που οι άνθρωποι δεν γνωρίζουν.
Κι έτσι το σωστό είναι να λέει ο καθένας:
«Δίκαιος ει Κύριε, και ευθείαι αι κρίσεις σου».





eikonografies.gr

ΕΝΗΜΕΡΩΣΗ ΓΙΑ ΤΟ ΣΧΟΛΙΚΟ ΕΤΟΣ 2014-2015

            


 
            Αγαπητοί συμπατριώτες, συμπατριώτισσες,
         σας κάνουμε γνωστό ότι, τη νέα σχολική χρονιά 2014-2015, τα Τμήματα Ελληνικής Γλώσσας Αννοβέρου που ανήκουν στο Υπουργείο Παιδείας της Ελλάδας, θα λειτουργήσουν κανονικά με δύο εκπαιδευτικούς, τον π. Γεράσιμο Φραγκουλάκη και τον κ. Παύλο Χατζή.
         Τα Τ.Ε.Γ. ανοίγουν κανονικά μαζί με τα γερμανικά σχολεία στις 11 Σεπτεμβρίου 2014.
         Στο πρώτο έτος μπορούν να εγγραφούν όλα τα παιδιά σχολικής ηλικίας,  δηλαδή όσα μέχρι 31 Δεκεμβρίου 2014 συμπληρώνουν το 6ο έτος της ηλικίας τους.
         Παράλληλα θα λειτουργήσουν και τα Τμήματα Ελληνικής Γλώσσας που συστεγάζονται με το Ελληνικό Λύκειο Αννοβέρου, το οποίο επίσης θα λειτουργήσει κανονικότατα.
         Σε αυτά τα τμήματα θα γίνεται, όπως και τώρα, κυρίως προετοιμασία για την απόκτηση Πιστοποιητικού Ελληνομάθειας, από το επίπεδο Β1 και πάνω.
         Για περισσότερες πληροφορίες μπορείτε να απευθύνεστε στον υπεύθυνο εκπαιδευτικό π. Γεράσιμο Φραγκουλάκη στα τηλέφωνα: 0511-17060 και 0171-2851246.
         Με την ευκαιρία αυτή σας γνωρίζουμε ότι πληροφορίες για το σχολείο μας και τις δραστηριότητές του μπορείτε να βρίσκετε στην ιστοσελίδα μας http://griechischeschulehannover.blogspot.de ή στο Facebook με το όνομα Ελληνικά Σχολεία Αννοβέρου.

3/9/14

Geburt der Gottesmutter

Orthodoxes Hochfest am 8. September.
Deine Geburt, Gottesgebärerin, Jungfrau, hat der ganzen Welt Freude angekündigt: denn aus Dir ist die Sonne der Gerechtigkeit, Christus, unser Gott, aufgestrahlt. Er löste den Fluch und gab den Segen; er hob den Tod auf und gab uns das ewige Leben. (Troparion 4. Ton)
Joachim und Anna, die Eltern Marias, waren auch nach 50 Ehejahren kinderlos. Das bedeutete in der damaligen jüdischen Gesellschaft eine große Schande und gipfelte darin, dass sogar ihre Opfergaben für den Tempel zurückgewiesen wurden. Sie waren darüber sehr verzweifelt, aber Anna und Joachim erschien ein Engel, der ihnen die Geburt Marias verkündete. Neun Monate später wurde Maria geboren und ihre Eltern feierten die Geburt mit einem großen Festmahl.
Die Ostkirchen feiern das Hochfest von Marias Geburt seit dem 4. Jahrhundert. Ab dem 7. Jahrhundert wird es auch in den westlichen Kirchen gefeiert.