30/6/13

Ο ΝΕΥΡΙΚΟΣ ΚΥΡΙΟΣ VIDEO

Παρακολουθείστε VIDEO από τον "ΝΕΥΡΙΚΟ ΚΥΡΙΟ" που ανέβασε η Θεατρική Ομάδα της Ενορίας μας, το Σάββατο 22 Ιουνίου 2013.

29/6/13

Η σύναξη των αγίων δώδεκα Αποστόλων

Στις 30 Ιουνίου η Εκκλησία µας εορτάζει τους Δώδεκα Αποστόλους του Χριστού, την «δωδεκάριθμον φάλαγγα» των πρωταγωνιστών του Πνεύματος, όπως αναφέ­ρει ένας ύμνος της εορτής.
Είναι οι άνθρωποι που τους επέλεξε ο Θεάνθρωπος, για να αποτελέσουν τον πυρήνα της Εκκλησίας και να γίνουν οι συνεχιστές του απολυτρωτικού έργου Του στον κόσμο. Το αποστολικό αξίωμα είναι το πιο τιμητικό αξίωμα στην Εκκλησία. Υπερέχει από κάθε άλλο αξίωμα.
Έφεραν δε εις πέρας την τιμητική αποστολή τους οι Απόστολοι με τη Χάρη και βοήθεια του Παναγίου Πνεύ­ματος, που έλαβαν κατά την ημέρα της Πεντηκοστής.
Δεν είχαν κατά κόσµον προσόντα, στα οποία θα μπορούσαν να βασισθούν και να προχωρήσουν στο έργο της διαδόσεως του Ευαγγελίου. Ωραία ερωτά ο Ιερός Χρυσόστομος: «Tίνι γάρ θάρρουν;». Πού μπορούσαν να στηριχθούν και να έχουν θάρρος για το έργο τους; «Τ δεινότητι τν λόγων;», στη ρητορική τους μήπως ικανότητα; «λλά πάντων σαν μαθέστεροι», απαντά ο ίδιος ιερός Πατήρ. Ήσαν αγράμματοι ψαράδες. Αλλά μήπως μπορούσαν να βασισθούν, συνεχίζει ο Χρυσόστομος, «τ περιουσί τν χρημάτων;», στον πλούτο τους; «λλ’ οδέ ράβδον, οδέ ποδήματα εχον», ήσαν δηλαδή πάμπτωχοι υλικά. «λλά τ περιφανεί του γένους;», επιμένει να ερωτά ο Άγιος. Μήπως κατήγοντο από κάποιο ξακουστό γένος και αυτό τους έδινε «αέρα» και θάρρος; «λλ’ ετελες σαν καί ξ ετελν», απαντά. Ήσαν άνθρωποι άσημοι του άπλου λαού, παιδιά φτωχών γονέων με τίπο­τε το εντυπωσιακό κατά κόσµον (ΕΠΕ 12,370).
Και όμως αυτοί οι άσημοι, οι αγράμματοι και φτωχοί, με τη χάρη και τον φωτισμό του Αγίου Πνεύματος ανέτρεψαν το κατεστημένο των αιώνων, φώτισαν τη σκοτισμένη ανθρωπότητα, άνοιξαν την μετά Χριστόν εποχή στην ιστορία του κόσμου, εξευγένισαν με το κήρυγμα του Ευαγγελίου τα ήθη και εξαγίασαν με τη Χάρη των Μυστηρίων της Εκκλησίας τους ανθρώπους.
Η προσφορά των Αγίων Αποστολών στην ιστορία του πολιτισμού είναι θεμελιώδης. Έθεσαν τα ισχυρά και αδιάσειστα θεμέλια, για να μπορεί να ζει ο κόσμος µας. Και αν σήμερα παραπαίει ο κόσμος, είναι γιατί δεν θέλει να στηρίζεται στα ακλόνητα εκείνα θεμέλια, τα οποία έθεσαν βαθιά στη γη μας οι Αγιοπνευματοκίνητοι εκείνοι άνθρωποι, οι οποίοι κήρυξαν στην τότε γνωστή οικουμένη το Ευαγγέλιο. Υπέγραψαν δε το κήρυγμά τους με το αίμα τους, με την ζωή τους. Σύμφωνα με τον «Συναξαριστή» του Αγίου Νικοδήμου του Αγιορείτου, οι άγιοι Απόστολοι περάτωσαν την αποστολή τους ως εξής:
  • Οι πρωτοκορυφαίοι Πέτρος και Παύλος μαρτύρησαν στη Ρώμη , ο πρώτος με σταυρικό θάνατο, με την κεφαλή του προς τη γη, και ο δεύτερος με αποκεφαλισμό.
  • Ο άγιος Ανδρέας ο Πρωτόκλητος μαρτύρησε στην Πάτρα, σε σταυρό με σχήμα Χ.
  • Ο άγιος Ιάκωβος, ο αδελφός του αγίου Ιωάννου, θανατώθ­ηκε, πρώτος από όλους τους Αποστόλους, από τον Ηρώδη τον Αγρίππα με αποκεφαλισμό στα Ιεροσόλυμα.
  • Ο άγιος Ιωάννης ο Ευαγγελιστής εξορίσθηκε στην Πάτμο και τελικά πέθανε στην Έφεσο.
  • Ο άγιος Φίλιππος σταυρώθηκε στην Ιεράπολη της Συρίας.
  • Ο άγιος Θωμάς τρυπήθηκε με ακόντια και λόγχες στη χώρα των Ινδών και παρέδωσε εκεί την ψυχή του.
  • Ο άγιος Βαρθολομαίος σταυρώθηκε στην Ουρβανούπολη της Ινδίας.
  • Ο άγιος Ματθαίος μαρτύρησε διά λιθοβολισμού και πυρός στην Ιεράπολη της Συρίας.
  • Ο άγιος Ιάκωβος ο του Αλφαίου περάτωσε το αποστολικό έργο του κρεμασμένος σ’ ένα σταυρό.
  • Ο άγιος Σίμων ο Ζηλωτής και Κανανίτης παρέδωσε το πνεύμα του καρφωμένος σ’ ένα σταυρό στη Μαυριτανία της Αφρικής.
  • Ο άγιος Ιούδας ο Θαδδαίος θανατώθηκε με τόξα στη Μεσοποταμία κρεμασμένος σ’ ένα δέντρο.
  • Τέλος, ο άγιος Ματθίας, που πήρε τη θέση του προδότη Ιούδα, παρέδωσε την ψυχή του με φρικτά βασανιστήρια στην Αιθιοπία.
Αυτοί ήσαν οι άγιοι Απόστολοι, τα εκλεκτά δοχεία της Χάριτος του Αγίου Πνεύματος, οι Φωτοδότες που με το κήρυγμα και τη ζωή τους έδωσαν υψηλό, ουσιαστικό νόημα στη ζωή των ανθρώπων. Οι αληθινά πνευματικοί άνθρωποι, που εμπνέουν και σήμερα όσους θέλουν να ζουν μια ζωή αληθινά πνευματική.

πηγή:Χριστιανική Φοιτητική Δράση

24/6/13

ΠΕΝΤΗΚΟΣΤΗ

"Πεντηκοστήν ἑορτάζομεν…"
Δέκα ἡμέρες μετά τήν ᾽Ανάληψη τοῦ Κυρίου ἡ ᾽Εκκλησία μας ἑορτάζει τό γεγονός τῆς Πεντηκοστῆς, τότε πού τό Πνεῦμα τό ῞Αγιον κατῆλθε καί ἐπιφοίτησε στίς κεφαλές ὅλων τῶν μαθητῶν τοῦ Χριστοῦ, στά ᾽Ιεροσόλυμα. Μέ τήν ἐπιφοίτηση αὐτή ἀρχίζει ἡ ἱστορία τῆς ᾽Εκκλησίας, γι᾽ αὐτό καί ἡ Πεντηκοστή θεωρεῖται ἡ γενέθλια ἡμέρα της. Ἡ κάθοδος τοῦ ῾Αγίου Πνεύματος ἀποτελεῖ τήν ἐκπλήρωση τῆς ὑποσχέσεως τοῦ Κυρίου ὅτι θά ἔλθει ἄλλος Παράκλητος μετά τή δική Του ᾽Ανάληψη, ὁ ῾Οποῖος θά μείνει μαζί μέ τούς μαθητές Του καί θά τούς διδάξει καί ὁδηγήσει ῾εἰς πᾶσαν τήν ἀλήθειαν᾽ (᾽Ιωάν. 16, 13).
῎Ετσι τό ῞Αγιον Πνεῦμα ἐρχόμενο στόν κόσμο ῾ὅλον συγκροτεῖ τόν θεσμόν τῆς ᾽Εκκλησίας᾽ καί παραμένει σ᾽ αὐτήν ὡς ἡ ψυχή τῆς ᾽Εκκλησίας. Αὐτό σημαίνει ὅτι ἡ ᾽Εκκλησία μέ τή διηνεκή παρουσία τοῦ ῾Αγίου Πνεύματος ζεῖ μία διαρκή Πεντηκοστή. Ζωή λοιπόν στήν ᾽Εκκλησία σημαίνει ζωή ἐν ῾Αγίῳ Πνεύματι, κάτι πού διαπιστώνεται κ α ί στή διδασκαλία τῆς ᾽Εκκλησίας κ α ί στή λατρεία της κ α ί στήν ἀσκητική της ζωή καί πού δέν ἔχει καμμία σχέση μέ τό νομικό-τυπικό πνεῦμα τοῦ ᾽Ιουδαϊσμοῦ ἤ μέ τήν καπηλεία τοῦ Πνεύματος ἀπό τίς διάφορες προτεσταντικές ὁμάδες, ἀλλά εἶναι ἐλευθερία καί ἀγάπη καί παράκληση.
῎Ετσι ἡ ἐμπειρία τοῦ ῾Αγίου Πνεύματος καί ἡ μετοχή στίς δωρεές Του (πρέπει νά) ἀποτελοῦν στοιχεῖα ζωῆς ὅλων τῶν μελῶν τῆς ᾽Εκκλησίας, δηλαδή στήν πραγματικότητα τό κάθε μέλος της, ἄν ὀρθά εἶναι μέλος, πρέπει νά βρίσκεται σέ μία συνεχή κατάσταση ἐκπλήξεως, σέ μία πορεία πνευματικῆς αὐξήσεως, ῾ἀπό δόξης εἰς δόξαν᾽. Διότι ἀκριβῶς εἶναι μέτοχος τοῦ ἀπείρου Θεοῦ - ῾Αγίου Πνεύματος. Μέ τόν τρόπο αὐτό, ὁ πιστός γίνεται ὡς μέλος τῆς ᾽Εκκλησίας πνευματικός. Πνευματικός δέν εἶναι αὐτός πού θεωρεῖται ἔτσι ἀπό τόν πολύ κόσμο: ὁ ἄνθρωπος τῶν γραμμάτων καί τῶν τεχνῶν, ὁ ἐπιστήμονας, ὁ ποιητής, ὁ ἠθοποιός. Μᾶλλον μπορεῖ νά θεωρηθεῖ κι αὐτός πνευματικός, ἀλλά ὄχι μέ τή χριστιανική κατανόηση τοῦ ὅρου: ἀσχολεῖται μέ τό ἀνθρώπινο πνεῦμα καί ὄχι μέ τό ῞Αγιον Πνεῦμα. Γιά τούς χριστιανούς  πνευματικός εἶναι αὐτός πού ἔχει ἐμπειρία τοῦ ῾Αγίου Πνεύματος, πού τό Πνεῦμα τοῦ Θεοῦ κατοικεῖ σέ αὐτόν. ῾Ὑμεῖς δέ οὐκ ἐστέ ἐν σαρκί, ἀλλ᾽ ἐν Πνεύματι, εἴπερ Πνεῦμα Θεοῦ οἰκεῖ ἐν ὑμῖν᾽ λέγει ὁ ἀπόστολος Παῦλος, γιά νά συνεχίσει: ῾Εἰ δέ τις Πνεῦμα Χριστοῦ οὐκ ἔχει, οὗτος οὔκ ἐστιν αὐτοῦ᾽ (Ρωμ. 8,9). Κι ὁ ἅγιος Χρυσόστομος παρατηρεῖ ἐπ᾽ αὐτοῦ ὅτι ὁ ἄνθρωπος λέγεται πνευματικός ῾ἀπό τῆς τοῦ Πνεύματος ἐνεργείας᾽. 
Μιλώντας ὅμως γιά μετοχή στό ῞Αγιον Πνεῦμα στό χῶρο τῆς Ἐκκλησίας, μιλᾶμε γιά ἕνα γεγονός πού παραπέμπει κατ᾽ εὐθεῖαν στόν ἴδιο τόν Χριστό. Ἡ ἐν ῾Αγίῳ Πνεύματι ζωή εἶναι ἡ ἐν Χριστῷ ζωή. Αὐτό συμβαίνει διότι τόν Χριστό Τόν γνωρίζουμε στόν βαθμό πού τό ῞Αγιον Πνεῦμα μέσα στήν ᾽Εκκλησία Τόν φανερώνει στίς καρδιές μας. ῎Αν τό Πνεῦμα τοῦ Θεοῦ δέν ἐνεργοῦσε μέσα μας, ἄν ᾽Εκεῖνο δέν μᾶς φώτιζε, ὁ Χριστός μπορεῖ νά εἶχε ἐπιτελέσει τό ἀπολυτρωτικό Του ἔργο γιά τή σωτηρία τοῦ κόσμου, ἀλλά θά παρέμενε ἕνας ξένος γιά ἐμᾶς. ᾽Εκεῖνο πού τό γενικό ἔργο σωτηρίας τοῦ Χριστοῦ τό ἔκανε καί τό κάνει οἰκεῖο, δικό μας, εἶναι τό τρίτο πρόσωπο τῆς ῾Αγίας Τριάδος, τό Παράκλητον Πνεῦμα, τό ῾Οποῖο ὁ Κύριος ἔστειλε στόν κόσμο μετά τήν ἄνοδό Του στούς Οὐρανούς, ἐνεργοποιώντας ἔτσι τήν ἵδρυση τῆς ᾽Εκκλησίας ἀπό ᾽Εκεῖνον ὡς ζωντανοῦ σώματός Του. Ὅπως τό εἶπε, ἄλλωστε, παρηγορώντας τούς μαθητές Του: ῾᾽Εάν ἐγώ μή ἀπέλθω, ὁ Παράκλητος οὐκ ἐλεύσεται πρός ὑμᾶς᾽ (᾽Ιωάν. 16, 7). 
῎Ετσι ὁ ἄνθρωπος εἰσέρχεται στήν ᾽Εκκλησία, καλούμενος οὐσιαστικά ἀπό τόν ῎Ιδιο τόν Θεό - ῾οὐδείς δύναται ἐλθεῖν πρός με, ἐάν μή ὁ πατήρ μου ὁ πέμψας με ἑλκύσῃ αὐτόν᾽ (᾽Ιωάν. 6, 44) - καί εἰσερχόμενος διά τοῦ ἁγίου βαπτίσματος καί τοῦ ἁγίου χρίσματος μετέχει τῶν ἀκτίστων ἐνεργειῶν τοῦ Θεοῦ, οἱ ὁποῖες διακονούμενες ἀπό τό Παράκλητον Πνεῦμα μετά πιά τήν ᾽Ανάληψη τοῦ Χριστοῦ, Τοῦ ἀποκαλύπτουν Αὐτόν στήν καρδιά του, μέ τήν ἔννοια ὅτι τόν ἐνσωματώνουν μέσα στόν ῎Ιδιο κάνοντάς τον μέλος Χριστοῦ. Καί γενόμενος ὁ ἄνθρωπος μέλος Χριστοῦ, μετά τήν προσωπική αὐτή Πεντηκοστή του, ὁδηγεῖται κατά φυσικό τρόπο ἐνώπιον τοῦ Θεοῦ Πατέρα. Γι᾽ αὐτό καί ὁ ἀπόστολος Παῦλος σημειώνει ὅτι ῾οὐδείς δύναται εἰπεῖν Κύριον ᾽Ιησοῦν, εἰ μή ἐν Πνεύματι ῾Αγίῳ᾽ (Α´Κορ. 12,3), ὅπως καί ὁ Κύριος ἀποκάλυψε ὅτι ῾οὐδείς ἔρχεται πρός τόν Πατέρα, εἰ μή δι᾽ ἐμοῦ᾽ (᾽Ιωάν. 14,6). ᾽Από τήν ἄποψη αὐτή κατανοοῦμε ὅτι ὁ Θεός μας εἶναι Θεός τάξεως καί ὄχι ἀκαταστασίας, ὅπως κι ὅτι ἡ σωτηρία τοῦ ἀνθρώπου ἔχει χαρακτήρα Τριαδικό κι αὐτό σημαίνει ὅτι Θεολογία, Χριστολογία, Πνευματολογία, ᾽Εκκλησιολογία, Σωτηριολογία πᾶνε μαζί στήν ὀρθόδοξη πίστη καί ὁποιαδήποτε διάσπασή τους ἀποκαλύπτει τήν αἵρεση ἤ ὁδηγεῖ σ᾽ αὐτήν, ἄρα στήν ἔκπτωση ἀπό τή ζωή καί τή σωτηρία. Καταλαβαίνει λοιπόν κανείς εὔκολα τώρα, γιατί ὁ ἅγιος Σεραφείμ τοῦ Σάρωφ τόνιζε ὅτι ῾σκοπός τῆς πνευματικῆς ζωῆς εἶναι ἡ ἀπόκτηση τοῦ ῾Αγίου Πνεύματος᾽. Γιατί ὅποιος ἔχει τό ῞Αγιον Πνεῦμα ἔχει τόν ῎Ιδιο τόν Τριαδικό Θεό.
 Τό ἐρώτημα λοιπόν τό ὁποῖο τίθεται εἶναι: πῶς κανείς ἀποκτᾶ τό ῞Αγιον Πνεῦμα; Βεβαίως ἀμέσως ἡ σκέψη μας, ὅπως ὑπονοήθηκε παραπάνω, πηγαίνει στά μυστήρια. Γιατί αὐτά ἀποτελοῦν τούς κρουνούς ἀπό τούς ὁποίους προχέεται ἡ χάρη τοῦ Θεοῦ στούς πιστούς. ᾽Αλλά τά μυστήρια δέν ἐπενεργοῦν θετικά κατά τρόπο μαγικό στούς ἀνθρώπους. ᾽Απαιτεῖται ἡ προσωπική τους συμμετοχή καί προσπάθεια. Κι ἐδῶ εἰσέρχεται κανείς σ᾽ αὐτό πού ὀνομάζουμε ἀσκητική καθαρή πνευματική ζωή. Ἡ ἀσκητική ζωή, ὡς προσωπικός ἀγώνας τοῦ ἀνθρώπου, ἀποτελεῖ τήν προϋπόθεση γιά νά ἐνεργοποιοῦνται τά μυστήρια πρός σωτηρία τοῦ ἀνθρώπου καί νά μήν καταντοῦν ῾εἰς κρίμα ἤ εἰς κατάκριμα᾽. Μέ τήν παρατήρηση βεβαίως ὅτι καί ὁ ἀγώνας αὐτός δέν γίνεται ἐρήμην τοῦ ἁγίου Πνεύματος. Ἡ χάρη Αὐτοῦ δίνει τή δυνατότητα καί τῆς ἀσκητικῆς ζωῆς. ῾Οὐ τοῦ θέλοντος οὐδέ τοῦ τρέχοντος, ἀλλά τοῦ ἐλεοῦντος Θεοῦ᾽ (Ρωμ. 9, 16).
Τί μᾶς διδάσκει λοιπόν ἡ βιβλικο-πατερική παράδοση τῆς ᾽Εκκλησίας μας, πάνω στό θέμα τῆς ἀποκτήσεως τοῦ ῾Αγίου Πνεύματος καί τῶν μυστικῶν τῆς ἀσκητικῆς ζωῆς; Ὅτι κανείς δέν μπορεῖ νά ἀποκτήσει τή χάρη αὐτή τῆς παρουσίας Του, νά ἔχει συνεπῶς κανείς τόν Θεό μέσα του, ἄν δέν ἀγωνιστεῖ νομίμως. Καί νομίμως σημαίνει - μέ τή βοήθεια βεβαίως τοῦ Θεοῦ - νά ἀρχίσει τόν ἀγώνα καθάρσεως τοῦ ἑαυτοῦ του ἀπό τά ψεκτά λεγόμενα πάθη, ἰδίως κατά τοῦ κεντρικοῦ πάθους τοῦ ἀνθρώπου, τῆς φιλαυτίας (ἤ ἐγωϊσμοῦ), μέ τά παρακλάδια της, τῆς φιληδονίας, τῆς φιλαργυρίας καί τῆς φιλοδοξίας. ῎Ετσι ὁ πνευματικός ἀσκητικός ἀγώνας εἶναι στοχευμένος: ὁ πιστός καλεῖται νά μεταστρέψει τή φιλαυτία σέ φιλοθεΐα καί φιλανθρωπία, σέ ἀγάπη ἀληθινή δηλαδή, γι᾽ αὐτό καί στή θέση τῶν τέκνων τῆς φιλαυτίας θέτει τήν ἐγκράτεια, τήν ἐλεημοσύνη καί προσφορά, τήν ταπείνωση. Στό βαθμό πού ὁ ἐκκλησιαστικός πνευματικός αὐτός ἀγώνας γίνεται μέ σωστό τρόπο, μέ τήν καθοδήγηση δηλαδή τῶν ἁγίων μας καί τῶν ἐμπειροτέρων ἀπό ἐμᾶς χριστιανῶν, κυρίως δέ τοῦ πνευματικοῦ μας πατέρα, ἡ φιλαυτία ἐξαλείφεται, καθαρίζεται ἡ καρδιά μας καί τή θέση της παίρνει, εἴπαμε, ἡ χάρη τῆς ἀγάπης τοῦ Θεοῦ. Ὅπου ἀγάπη ὅμως, ἐκεῖ καί ὁ Θεός, ὁ ἄνθρωπος δηλαδή φτάνει στό σημεῖο νά εἶναι κατοικητήριον ᾽Εκείνου. 
Τήν κατάσταση αὐτή πού ἀκολουθεῖ τήν κάθαρση τῆς καρδιᾶς τοῦ ἀνθρώπου, ὅπου ἡ χάρη τοῦ Θεοῦ ἀρχίζει καί κυριαρχεῖ μέσα του, οἱ ἅγιοί μας ἔχουν ὀνοματίσει φωτισμό καί στή συνέχεια θέωση. Γι᾽ αὐτό καί συχνά ἀκοῦμε γιά τά στάδια τῆς πνευματικῆς ζωῆς: τήν κάθαρση, τό φωτισμό, τή θέωση. Εἶναι φανερό ὅτι ἀπό τά τρία αὐτά στάδια μόνο τό πρῶτο σχετίζεται ἰδιαιτέρως μέ τήν ἀσκητική προσωπική προσπάθεια, ἐκεῖ πού ὁ πιστός φανερώνει τήν ἀγαθή του προαίρεση γιά προαγωγή τῆς σχέσης του μέ τόν Θεό. Μολονότι καί τό στάδιο αὐτό πραγματοποιεῖται μέ τήν ἐνίσχυση τοῦ Θεοῦ, τό δεύτερο καί τό τρίτο θεωροῦνται καθαρά δῶρα τοῦ Θεοῦ, γιά τά ὁποῖα ὁ πιστός δέν πρέπει νά ἀνησυχεῖ καθόλου οὔτε καί νά τά θέτει ὡς ὅραμα καί προορισμό του. Ὁ πιστός ὡς ὅραμά του ἔχει τή σχέση μέ τόν Θεό, ἀγωνίζεται στή βασική ἐντολή τοῦ Χριστοῦ, τήν ἀγάπη, μέ τήν ὁποία καθαρίζει τήν καρδιά του, καί ἀφήνει τόν Θεό ῾ἐλεύθερο᾽ νά προσφέρει, ὅσο θέλει καί ὅποτε θέλει, τά δῶρα τῆς παρουσίας Του, τό φωτισμό καί τή θέωση. 
Γι᾽ αὐτό καί τό οὐσιαστικότερο στοιχεῖο τελικῶς τῆς πνευματικῆς ζωῆς εἶναι ἡ ὑπομονή. ῎Ανθρωπος πού ξεκινᾶ τήν πνευματική ζωή καί ἀπαιτεῖ γρήγορα τήν ἀπόκτηση τῶν χαρισμάτων τοῦ Θεοῦ, ἤδη ἔχει βάλει ῾νάρκη᾽ στήν προσπάθειά του. Ὁ Θεός δέν εἶναι παιχνίδι ὥστε ἐμεῖς νά Τόν ῾κανονίζουμε᾽ στίς ἐνέργειές Του, ἀλλά ὁ παντοδύναμος καί πανάγαθος Θεός πού ἔχει τόν ἀπόλυτο ἔλεγχο τῶν πάντων, γνωρίζοντας τά πάντα καί στό ἔσχατο βάθος τους. ῎Ετσι ἡ ἀνυπομονησία ἀποτελεῖ σημάδι τελικῶς ταραγμένης ψυχῆς, ἄρα στήν πραγματικότητα φανερώνει τήν ἀπιστία τοῦ ἀνθρώπου καί τήν παρουσία τοῦ πονηροῦ. Δέν εἶναι τυχαῖο ὅτι ὁ μέγας ᾽Ισαάκ ὁ Σύρος, στά ἀσκητικά του ἔργα, μνημονεύει ἕνα σπουδαῖο Γέροντα, ὁ ὁποῖος καθοδηγώντας ἕναν ἄπειρο νεαρό μοναχό, πού ῾βιαζόταν᾽ ν᾽ ἀποκτήσει τά χαρίσματα τοῦ Θεοῦ, τοῦ ἀποκάλυψε ὅτι ὁ ἴδιος ἄρχισε νά νιώθει τά χαρίσματα αὐτά μετά τά τριάντα πρῶτα χρόνια τῆς ἔντονης ἀσκητικῆς του ζωῆς.
Ἡ ἑορτή λοιπόν τῆς Πεντηκοστῆς μᾶς ἀποκαλύπτει γιά μία ἀκόμη φορά τό μεγαλεῖο τῆς πίστεώς μας, ἀφοῦ εἴμαστε κλημένοι σέ ἄπειρη αὔξηση μετοχῆς στό Πνεῦμα τοῦ Θεοῦ, ἀλλά καί συγχρόνως μᾶς δείχνει τίς δυσκολίες πού ὑπάρχουν λόγω τῶν δικῶν μας ἁμαρτιῶν καί ἀδυναμιῶν. Εἶναι στή δική μας ὅμως τήν εὐθύνη νά ἀνταποκριθοῦμε στήν κλήση αὐτή, πού συνιστᾶ καί τήν ὑψηλότερη κλήση πού ὑπάρχει στόν κόσμο: νά εἴμαστε καί νά γίνουμε ῾συγκληρονόμοι Χριστοῦ᾽ (Ρωμ. 8, 17).
 
pgdorbas.blogspot

23/6/13

Ο ΝΕΥΡΙΚΟΣ ΚΥΡΙΟΣ του Ψαθά, από την Ο.Ν. της ενορίας μας

Το Σάββατο 22 Ιουνίου 2013 η Θεατρική Ομάδα της Ορθόδοξης Νεολαίας της Ενορίας μας παρουσίασε,  σε διασκευή, την κωμωδία του Δημήτρη Ψαθά  "ο νευρικός κύριος".
Η παράσταση ανέβηκε στην αίθουσα του Ενοριακού Κέντρου το απόγευμα του Σαββάτου. Εκτός από τον "νευρικό κύριο", εν προκειμένω "η νευρική κυρία" παρουσιάστηκαν και άλλα μονόπρακτα στηριγμένα στην ελληνική και τοπική επικαιρότητα.




















15/6/13

ΤΑ ΟΝΟΜΑΣΤΗΡΙΑ ΤΟΥ ΜΗΤΡΟΠΟΛΙΤΗ ΜΑΣ








 
Σήμερα Σάββατο 15 Ιουνίου άγει τα ονομαστήριά του ο Σεβασμιότατος Ποιμενάρχης μας, ο Μητροπολίτης Γερμανίας και Έξαρχος Κεντρώας Ευρώπης κ. Αυγουστίνος.

Εκφράζουμε την αγάπη μας και τον σεβασμό μας με τις θερμότερες ευχές μας!


ΕΠΙΣΚΕΨΗ ΤΟΥ ΝΕΟΥ ΠΡΕΣΒΥ ΣΤΟ ΑΝΝΟΒΕΡΟ

Επίσημες συναντήσεις είχε με τις αρχές του κρατιδίου της Κάτω Σαξωνίας και της πόλεως του Αννοβέρου, ο νέος Πρέσβυς της Ελλάδος στην Ο.Δ. Γερμανίας κ. Παναγιώτης Ζωγράφος.
Μετά απ' αυτές επισκέφθηκε το Ενοριακό μας Κέντρο όπου και δόθηκε η ευκαιρία να συναντηθεί με εκπροσώπους των Ομογενειακών Οργανώσεων.
Ο νέος Πρέσβυς δεν είναι άγνωστος στην Ομογένεια του Αννοβέρου, εφόσον υπηρέτησε παλαιότερα και ως Γενικός Πρόξενος, στο τότε Προξενείο Αννοβέρου.
Στην επίσκεψή του αυτή τον συνόδευσε η Γενική Πρόξενος στο Αμβούργο κ. Αικατερίνη Δημάκη.






13/6/13

Η ΕΤΗΣΙΑ ΔΕΞΙΩΣΗ ΤΗΣ ΙΕΡΑΣ ΜΗΤΡΟΠΟΛΕΩΣ ΜΑΣ


Την Τρίτη 11 Ιουνίου 2013 η Ιερά Μητρόπολη Γερμανίας, με αφορμή τα ονομαστήρια της Α.Θ.Παναγιότητος, του Οικουμενικού Πατριάρχου κ.κ. Βαρθολομαίου πραγματοποίησε όπως κάθε χρόνο την ετήσια δεξίωσή της, στο Μητροπολιτικό Κέντρο στην Βόννη.
Προσκεκλημένοι ήταν προσωπικότητες από τις εκκλησίες, εκπρόσωποι του πνευματικού κόσμου, από πολιτικές και στρατιωτικές αρχές, διπλωμάτες κ.α. από πλευράς γερμανικής και ελληνικής. Παρόν ήταν και ο νέος Πρέσβης της Ελλάδος στο Βερολίνο κ. Παναγιώτης Ζωγράφος.
Στην εκδήλωση έγινε αναφορά και στην συμπλήρωση των 50 ετών από την επίσημη ίδρυση της Μητροπόλεως.
Το άνοιγμα της εκδηλώσεως έγινε με Δοξολογία, χοροστατούντος του σεβασμιοτάτου Μητροπολίτου Γερμανίας και Εξάρχου Κεντρώας Ευρώπης κ. Αυγουστίνου.
Μετά τον σύντομο χαιρετισμό του Μητροπολίτου Γερμανίας, τον πανηγυρικό της ημέρας με τίτλο: « Θρησκευτική Ελευθερία – ένας δρόμος για την Ειρήνη» εκφώνησε ο καθολικός επίσκοπος του Aachen, Dr. Heinrich Mussinghoff.
Στη συνέχεια ο Σεβασμιότατος Μητροπολίτης Γερμανίας απένειμε τον Χρυσό Σταυρό, Α΄ Τάξεως της Ιεράς Μητροπόλεως Γερμανίας στον μεγάλο ευεργέτη και πρόεδρο ανοικοδομήσεως του ιερού ναού Προφήτη Ηλιού Φραγκφούρτης κ. Στέφανο Χατζηνικολάου.
Η εκδήλωση έκλεισε με εορταστικό πρόγραμμα που ακολούθησε στην αυλή του Μητροπολιτικού Κέντρου. 








Ο παρασημοφορηθείς Μέγας Ευεργέτης κ. Στέφανος Χατζηνικολάου με τον ιερατικώς προϊστάμενο της ενορίας Προφήτη Ηλία Φραγκφούρτης, πανοσιολογιότατο αρχιμανδρίτη του Οικουμενικού Θρόνου Δρ. π. Αθηναγόρα Ζηλιασκόπουλο.

















Την Τρίτη 11 Ιουνίου 2013 η Ιερά Μητρόπολη Γερμανίας, με αφορμή τα ονομαστήρια της Α.Θ.Παναγιότητος, του Οικουμενικού Πατριάρχου κ.κ. Βαρθολομαίου πραγματοποίησε όπως κάθε χρόνο την ετήσια δεξίωσή της, στο Μητροπολιτικό Κέντρο στην Βόννη.
Προσκεκλημένοι ήταν προσωπικότητες από τις εκκλησίες, εκπρόσωποι του πνευματικού κόσμου, από πολιτικές και στρατιωτικές αρχές, διπλωμάτες κ.α. από πλευράς γερμανικής και ελληνικής. Παρόν ήταν και ο νέος Πρέσβης της Ελλάδος στο Βερολίνο κ. Παναγιώτης Ζωγράφος.
Στην εκδήλωση έγινε αναφορά και στην συμπλήρωση των 50 ετών από την επίσημη ίδρυση της Μητροπόλεως.
Το άνοιγμα της εκδηλώσεως έγινε με Δοξολογία, χοροστατούντος του σεβασμιοτάτου Μητροπολίτου Γερμανίας και Εξάρχου Κεντρώας Ευρώπης κ. Αυγουστίνου.
Τον πανηγυρικό με τίτλο: « Θρησκευτική Ελευθερία – ένας δρόμος για την Ειρήνη» εκφώνησε ο καθολικός επίσκοπος του Aachen, Dr. HeinrichMussinghoff.
Στη συνέχεια ο Σεβασμιότατος Μητροπολίτης Γερμανίας απένειμε τον Χρυσό Σταυρό, Α΄ Τάξεως της Ιεράς Μητροπόλεως Γερμανίας στον μεγάλο ευεργέτη και πρόεδρο ανοικοδομήσεως του ιερού ναού Προφήτη Ηλιού Φραγκφούρτης κ. Στέφανο Χατζηνικολάου.
Η εκδήλωση έκλεισε με εορταστικό πρόγραμμα που ακολούθησε στην αυλή του Μητροπολιτικού Κέντρου.
- See more at: http://www.amen.gr/article14255#sthash.D4zqXvaf.dpuf
Την Τρίτη 11 Ιουνίου 2013 η Ιερά Μητρόπολη Γερμανίας, με αφορμή τα ονομαστήρια της Α.Θ.Παναγιότητος, του Οικουμενικού Πατριάρχου κ.κ. Βαρθολομαίου πραγματοποίησε όπως κάθε χρόνο την ετήσια δεξίωσή της, στο Μητροπολιτικό Κέντρο στην Βόννη.
Προσκεκλημένοι ήταν προσωπικότητες από τις εκκλησίες, εκπρόσωποι του πνευματικού κόσμου, από πολιτικές και στρατιωτικές αρχές, διπλωμάτες κ.α. από πλευράς γερμανικής και ελληνικής. Παρόν ήταν και ο νέος Πρέσβης της Ελλάδος στο Βερολίνο κ. Παναγιώτης Ζωγράφος.
Στην εκδήλωση έγινε αναφορά και στην συμπλήρωση των 50 ετών από την επίσημη ίδρυση της Μητροπόλεως.
Το άνοιγμα της εκδηλώσεως έγινε με Δοξολογία, χοροστατούντος του σεβασμιοτάτου Μητροπολίτου Γερμανίας και Εξάρχου Κεντρώας Ευρώπης κ. Αυγουστίνου.
Τον πανηγυρικό με τίτλο: « Θρησκευτική Ελευθερία – ένας δρόμος για την Ειρήνη» εκφώνησε ο καθολικός επίσκοπος του Aachen, Dr. HeinrichMussinghoff.
Στη συνέχεια ο Σεβασμιότατος Μητροπολίτης Γερμανίας απένειμε τον Χρυσό Σταυρό, Α΄ Τάξεως της Ιεράς Μητροπόλεως Γερμανίας στον μεγάλο ευεργέτη και πρόεδρο ανοικοδομήσεως του ιερού ναού Προφήτη Ηλιού Φραγκφούρτης κ. Στέφανο Χατζηνικολάου.
Η εκδήλωση έκλεισε με εορταστικό πρόγραμμα που ακολούθησε στην αυλή του Μητροπολιτικού Κέντρου.
- See more at: http://www.amen.gr/article14255#sthash.D4zqXvaf.dpuf
Την Τρίτη 11 Ιουνίου 2013 η Ιερά Μητρόπολη Γερμανίας, με αφορμή τα ονομαστήρια της Α.Θ.Παναγιότητος, του Οικουμενικού Πατριάρχου κ.κ. Βαρθολομαίου πραγματοποίησε όπως κάθε χρόνο την ετήσια δεξίωσή της, στο Μητροπολιτικό Κέντρο στην Βόννη.
Προσκεκλημένοι ήταν προσωπικότητες από τις εκκλησίες, εκπρόσωποι του πνευματικού κόσμου, από πολιτικές και στρατιωτικές αρχές, διπλωμάτες κ.α. από πλευράς γερμανικής και ελληνικής. Παρόν ήταν και ο νέος Πρέσβης της Ελλάδος στο Βερολίνο κ. Παναγιώτης Ζωγράφος.
Στην εκδήλωση έγινε αναφορά και στην συμπλήρωση των 50 ετών από την επίσημη ίδρυση της Μητροπόλεως.
Το άνοιγμα της εκδηλώσεως έγινε με Δοξολογία, χοροστατούντος του σεβασμιοτάτου Μητροπολίτου Γερμανίας και Εξάρχου Κεντρώας Ευρώπης κ. Αυγουστίνου.
Τον πανηγυρικό με τίτλο: « Θρησκευτική Ελευθερία – ένας δρόμος για την Ειρήνη» εκφώνησε ο καθολικός επίσκοπος του Aachen, Dr. HeinrichMussinghoff.
Στη συνέχεια ο Σεβασμιότατος Μητροπολίτης Γερμανίας απένειμε τον Χρυσό Σταυρό, Α΄ Τάξεως της Ιεράς Μητροπόλεως Γερμανίας στον μεγάλο ευεργέτη και πρόεδρο ανοικοδομήσεως του ιερού ναού Προφήτη Ηλιού Φραγκφούρτης κ. Στέφανο Χατζηνικολάου.
Η εκδήλωση έκλεισε με εορταστικό πρόγραμμα που ακολούθησε στην αυλή του Μητροπολιτικού Κέντρου.
- See more at: http://www.amen.gr/article14255#sthash.D4zqXvaf.dpuf
Την Τρίτη 11 Ιουνίου 2013 η Ιερά Μητρόπολη Γερμανίας, με αφορμή τα ονομαστήρια της Α.Θ.Παναγιότητος, του Οικουμενικού Πατριάρχου κ.κ. Βαρθολομαίου πραγματοποίησε όπως κάθε χρόνο την ετήσια δεξίωσή της, στο Μητροπολιτικό Κέντρο στην Βόννη.
Προσκεκλημένοι ήταν προσωπικότητες από τις εκκλησίες, εκπρόσωποι του πνευματικού κόσμου, από πολιτικές και στρατιωτικές αρχές, διπλωμάτες κ.α. από πλευράς γερμανικής και ελληνικής. Παρόν ήταν και ο νέος Πρέσβης της Ελλάδος στο Βερολίνο κ. Παναγιώτης Ζωγράφος.
Στην εκδήλωση έγινε αναφορά και στην συμπλήρωση των 50 ετών από την επίσημη ίδρυση της Μητροπόλεως.
Το άνοιγμα της εκδηλώσεως έγινε με Δοξολογία, χοροστατούντος του σεβασμιοτάτου Μητροπολίτου Γερμανίας και Εξάρχου Κεντρώας Ευρώπης κ. Αυγουστίνου.
Τον πανηγυρικό με τίτλο: « Θρησκευτική Ελευθερία – ένας δρόμος για την Ειρήνη» εκφώνησε ο καθολικός επίσκοπος του Aachen, Dr. HeinrichMussinghoff.
Στη συνέχεια ο Σεβασμιότατος Μητροπολίτης Γερμανίας απένειμε τον Χρυσό Σταυρό, Α΄ Τάξεως της Ιεράς Μητροπόλεως Γερμανίας στον μεγάλο ευεργέτη και πρόεδρο ανοικοδομήσεως του ιερού ναού Προφήτη Ηλιού Φραγκφούρτης κ. Στέφανο Χατζηνικολάου.
Η εκδήλωση έκλεισε με εορταστικό πρόγραμμα που ακολούθησε στην αυλή του Μητροπολιτικού Κέντρου.
- See more at: http://www.amen.gr/article14255#sthash.D4zqXvaf.dpuf
Την Τρίτη 11 Ιουνίου 2013 η Ιερά Μητρόπολη Γερμανίας, με αφορμή τα ονομαστήρια της Α.Θ.Παναγιότητος, του Οικουμενικού Πατριάρχου κ.κ. Βαρθολομαίου πραγματοποίησε όπως κάθε χρόνο την ετήσια δεξίωσή της, στο Μητροπολιτικό Κέντρο στην Βόννη.
Προσκεκλημένοι ήταν προσωπικότητες από τις εκκλησίες, εκπρόσωποι του πνευματικού κόσμου, από πολιτικές και στρατιωτικές αρχές, διπλωμάτες κ.α. από πλευράς γερμανικής και ελληνικής. Παρόν ήταν και ο νέος Πρέσβης της Ελλάδος στο Βερολίνο κ. Παναγιώτης Ζωγράφος.
Στην εκδήλωση έγινε αναφορά και στην συμπλήρωση των 50 ετών από την επίσημη ίδρυση της Μητροπόλεως.
Το άνοιγμα της εκδηλώσεως έγινε με Δοξολογία, χοροστατούντος του σεβασμιοτάτου Μητροπολίτου Γερμανίας και Εξάρχου Κεντρώας Ευρώπης κ. Αυγουστίνου.
Τον πανηγυρικό με τίτλο: « Θρησκευτική Ελευθερία – ένας δρόμος για την Ειρήνη» εκφώνησε ο καθολικός επίσκοπος του Aachen, Dr. HeinrichMussinghoff.
Στη συνέχεια ο Σεβασμιότατος Μητροπολίτης Γερμανίας απένειμε τον Χρυσό Σταυρό, Α΄ Τάξεως της Ιεράς Μητροπόλεως Γερμανίας στον μεγάλο ευεργέτη και πρόεδρο ανοικοδομήσεως του ιερού ναού Προφήτη Ηλιού Φραγκφούρτης κ. Στέφανο Χατζηνικολάου.
Η εκδήλωση έκλεισε με εορταστικό πρόγραμμα που ακολούθησε στην αυλή του Μητροπολιτικού Κέντρου.
- See more at: http://www.amen.gr/article14255#sthash.D4zqXvaf.dpuf

Ο κληρικός με τα μάτια ενός παιδιού, που έγινε Οικουμενικός Πατριάρχης

Του Αρχιμανδρίτη Γεράσιμου Φραγκουλάκη
Αννόβερο Γερμανίας
Σήμερα άγει τα ονομαστήριά του ο Παναγιότατος Οικουμενικός Πατριάρχης κ.κ. Βαρθολομαίος. Ο Πατριάρχης του Γένους. Ο Πατριάρχης μας. 
Οι ευχές μας προς την Παναγιότητά του εκπηγάζουν από τα βάθη της καρδιάς μας και κατευθύνονται ως προσευχή προς τον Άγιο Τριαδικό Θεό, για να διατηρεί τον Οικουμενικό Πατριάρχη μας ακμαίο και δυνατό στο τιμόνι της υπ’ ουρανόν Ορθοδοξίας, της Αγίας του Χριστού Μεγάλης Εκκλησίας. 
Ως ελάχιστο αφιέρωμα στον Παναγιώτατο με την ευκαιρία της ονομαστικής του εορτής, ας σιωπήσω εγώ και ας αφήσω τον ίδιο να μας μιλήσει ως 14χρονο παιδί, μέσα από μια έκθεσή του που ως μαθητής της Δ΄ τάξης του Γυμνασιακού Τμήματος, στη Σχολή της έννοιας και της αγάπης του, την Θεολογική Σχολή της Χάλκης έγραψε κατά το σχολικό έτος 1954-1955, με τον τίτλο «Τα σημερινά καθήκοντα ενός μέλλοντος κληρικού». 
Μέσα από την έκθεσή του αυτή ο μικρός Δημήτριος Αρχοντώνης δίνει τα πρώτα δείγματα, για το πώς θα είναι ως κληρικός. Τις αρετές που περιγράφει φρόντισε να τις καλλιεργήσει στο έπακρον, αλλά και να αποκτήσει και άλλες τέτοιες, που να αναγάγουν την προσωπικότητα του σε κόσμημα ακριβό του Μαρτυρικού Οικουμενικού Θρόνου. 
Λέει λοιπόν: «Η ανθρωπότης, η οποία πλέει μέσα εις το πέλαγος του υλισμού, διά να σωθή έχει ανάγκην καθοδηγήσεως υπό μορφωμένων και αφοσιωμένων εις το καθήκον των κληρικών. Οι άνθρωποι ούτοι,οι οποίοι έχουν αφιερώσει τον εαυτόν των εις την διακονίαν του Θεού, δύνανται, με την βοήθειαν Αυτού, να σώσουν πολλούς από την καταστροφήν, να οδηγήσουν εις την σωτηρίαν εκείνους, οι οποίοι κινδυνεύουν να καταποντισθούν εις το πέλαγος της αμαρτίας∙ αρκεί να είναι αφωσιωμένοι εις Αυτόν και να εκτελούν με αυταπάρνησιν και αυτοθυσίαν την υψηλήν αποστολήν των. 
Και τώρα θα προσπαθήσωμεν να εξετάσωμεν τα σπουδαία καθήκοντα ενός μέλλοντος Λευΐτου. Έκαστος μέλλων κληρικός ως πρώτιστον καθήκον έχει να συμπεριφέρηται Χριστιανικώς, εκτελών όλας τας εντολάς του Θεού. Να είναι φιλάνθρωπος, τίμιος, ευσεβής∙ να προσπαθή να ομοιάση προς τον Τελώνην και τον καλόν Σαμαρείτην και όχι προς τον Φαρισαίον, ούτε προς τον Λευΐτην εκείνον, ο οποίος παρήλθεν αμέριμνος από την πλευράν του ομοθρήσ κου του πληγωμένου. Να είναι συνετός και εγκρατής∙ να προσπαθή να διατηρήση την αγνότητα της ψυχής του μέχρι θανάτου. Διά των συμβουλών και του καλού του παραδείγματος να οδηγή πολλούς παρεκτρεπομένους εις την ευθείαν οδόν της αρετής. Πρέπει να τρέφη αγάπην χριστιανικήν προς όλους τους συνανθρώπους του και ιδιαιτέρως προς τους εχθρούς του∙ να λατρεύη τον μόνον αληθινόν Θεόν και να είναι ευσεβής απέναντί Του. Να εκκλησιάζεται τακτικότατα διά να τον μιμηθούν και άλλοι. Να σέβηται και να εκτιμά τους μεγαλυτέρους του, να αγαπά και να προστατεύη τους μικροτέρους του. Να μελετά την Αγίαν Γραφήν. Οφείλει να προστατεύη την θρησκείαν του από τους εχθρούς της και με κίνδυνον της ζωής του ακόμα. Άλλωστε η ζωή του είναι αφιερωμένη εις τον Θεόν. 
Έχω αποφασίσει και προσπαθώ να εκτελώ όλα τα παραπάνω, επειδή είμαι κι εγώ εις εκ των μελλόντων λειτουργών του Υψίστου». 
Από το βιβλίο « Ότε ήμην παιδίον» (Εκδόσεις Καστανιώτη
Με πολύ σεβασμό και αγάπη ευχόμαστε να αξιωθεί ο Παναγιότατος Οικουμενικός Πατριάρχης μας κ.κ. Βαρθολομαίος σύντομα να εορτάσει τα ονομαστήριά του στην Θεολογική Σχολή της Χάλκης, εν λειτουργία ούσης αυτής.

7/6/13

ΣΥΝΑΝΤΗΣΗ ΟΡΘΟΔΟΞΗΣ ΝΕΟΛΑΙΑΣ

Την Πέμπτη 6 Ιουνίου 2013 συναντήθηκαν εκπρόσωποι της Ορθόδοξης Νεολαίας Αννοβέρου, απ'  όλες τις Ορθόδοξες Ενορίες και ασχολήθηκαν με τον προγραμματισμό εκδηλώσεων, για τα 1700 χρόνια από την έκδοση του Διατάγματος των Μεδιολάνων.
Η συνάντηση έγινε στους χώρους της Ρωσικής Ενορίας του Ευαγγελισμού της Θεοτόκου στο Αννόβερο. Ξεκίνησε με παρουσίαση του βίου των Αγίων Κωνσταντίνου και Ελένης και αναφορά στο Διάταγμα των Μεδιολάνων και την πόλη Trier  (Τρέβηρα), όπου έζησε για 10 χρόνια ο Μέγας Κωνσταντίνος.